Της Ρούλας Κωνσταντοπούλου *
Τρεις νέοι που είναι από αυτές τις…υπέροχες περιπτώσεις στο τουρισμό. Η κρίση, τα επίπεδα “ασφυξίας” στην ζωή της πόλης και η αναζήτηση για μία ποιότητα ζωής τους οδήγησαν μακριά από την Αθήνα που μεγάλωσαν. Συνέχισαν την ζωή τους σε ένα από τα ξεχασμένα παραδοσιακά χωριά της Αρκαδίας, την Πιάνα -το χωριό της γιαγιάς τους.
Και φαίνεται ότι κέρδισαν το στοίχημα, δημιουργώντας πάνω στις δύο μεγάλες τους αγάπες. Τον τουρισμό και το χωριό τους. Γιατί δεν αρκεί απλά να ακολουθήσεις την τάση που επικρατεί στον τουρισμό με την αύξηση της ζήτησης ορεινών αυθεντικών παραδοσιακών προορισμών, αλλά πρέπει να ξέρεις και τον τρόπο και να αγαπάς τον δρόμο που έχεις επιλέξει.
Ο Δημήτρης Τριανταφυλλίδης, η σύζυγος του Ευαγγελία και ο αδερφός του Παναγιώτης, το 2016 πήραν στα χέρια τους τον ξενώνα Παπανικόλα του θείου τους και έκαναν μια νέα αρχή. ‘Εστησαν μια επιτυχημένη επιχείρηση, με επαναλαμβανόμενους πελάτες από το εξωτερικό και εξαιρετικές κριτικές.
Η απόφαση τους να δοκιμάσουν την τύχη τους στον τουρισμό στην άγνωστη Πιάνα το γραφικό χωριό στο όρος Μαίναλο, περίπου 160 χιλιόμετρα από την Αθήνα και να στήσουν κάτι δικό τους μακριά από το μαζικό τουρισμό, δεν ήταν τυχαία, αφού ο Δημήτρης και ο Παναγιώτης είναι απόφοιτοι τουριστικών επαγγελμάτων στη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Αναβύσσου (ΣΤΕΑΝ).
Έχουν επισκέπτες στον ξενώνα χειμώνα-καλοκαίρι κι αυτό δεν έγινε από την μία στιγμή στην άλλη. Δούλεψαν βάσει στρατηγικής και χρησιμοποίησαν πέρα από τις πλατφόρμες κρατήσεις -όπου ο ξενώνας βρίσκεται στο top της βαθμολογίας- τα social media και το ψηφιακό marketing, προωθώντας τις ποιοτικές υπηρεσίες του ξενώνα.
“Στον πελάτη πρέπει να δείχνεις την αλήθεια. Όταν θα έρθει στον ξενώνα Παπανικόλα, πρέπει να ζήσει την εμπειρία που έχει μοιραστεί στις κριτικές στην πλατφόρμα και στα social media. Αυτό είναι και η επιτυχία μας”, λέει στο tourismtoday ο Παναγιώτης.
“Υπάρχει μία νοητή γραμμή ανάμεσα σε εμάς και τον πελάτη, συμπληρώνει ο Δημήτρης. Ο επισκέπτης θέλει ανεξαρτησία, τον χώρο του και αληθινό χαμόγελο -γιατί το ψεύτικο το καταλαβαίνει. Θέλει φεύγοντας να έχει γεμίσει τις μπαταρίες του, να έχει χαλαρώσει και να κουβαλάει μαζί του τις καλύτερες αναμνήσεις. Η μεγαλύτερη επιτυχία μας μέχρι στιγμής είναι οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες, ιδιαίτερα αυτοί του εξωτερικού.
Η Ελλάδα παρέχει πολλές διαφορετικές εμπειρίες στους ξένες επισκέπτες, κάτι που δεν υπάρχει άλλες χώρες σε αντίστοιχο βαθμό.”
Υποστηρίζουν ότι ο ιδιοκτήτης μιας τουριστικής επιχείρησης πρέπει να έχει γνώση του αντικειμένου του τουρισμού ότι πρέπει να ξεχωρίζεις από τους άλλους, για να σε επιλέξει ο πελάτης και ότι ο τουρισμός είναι ο μόνος τομέας που επιβιώνει στην Ελλάδα και το κράτος πρέπει να επενδύσει σε αυτό ώστε από τις σχολές να βγαίνουν άτομα πλήρως καταρτισμένα και εξειδικευμένα.
Ανήσυχοι και γεμάτοι όρεξη για δουλειά, δεν προσφέρουν μόνο διαμονή στον cozy ξενώνα Παπανικόλα -με τις φίνες αισθητικές παρεμβάσεις της Ευαγγελίας- αλλά εμπλουτίζουν το προϊόν τους με παράλληλες δραστηριότητες. Αναζητούν νέες ιδέες -από την κουζίνα μέχρι τις δραστηριότητες- για να προσφέρουν μία απαράμιλλη εμπειρία στους επισκέπτες τους.
Στο νέο project τους ετοιμάζουν βιωματικές περιηγήσεις σε οινοποιεία, τυροκομεία και μουσεία, γνωριμία με την πλούσια ιστορία, την παράδοση της περιοχής και βόλτες στο ελατόδασος που προσφέρει μια σπάνια θέα μέχρι τα όρια της Αρκαδικής γης. Δραστηριότητες στην φύση σε ένα τοπίο μοναδικό που αλλάζει χρώματα και μυρωδιές ανάλογα με τις εποχές του χρόνου.
“Δεν μετανιώσαμε ποτέ για αυτή την απόφαση μας, λέει στο tourismtoday ο Δημήτρης. Ούτε εγώ, ούτε η γυναίκα μου είχαμε σταθερή δουλειά στην Αθήνα. Υπήρξε ένα διάστημα που για το μεροκάματο, πούλαγα κουλούρια Θεσσαλονίκης. Μέχρι που αποφασίσαμε με την γυναίκα μου, να έρθουμε στο χωριό και να ανοίξουμε ένα καφενείο, με ένα μικρό παντοπωλείο, με βίντατζ στοιχεία. Ε, μαθαίνοντας το ο θείος μας, μας έκανε την πρόταση για τον ξενώνα, ότι καλύτερο θα μπορούσε για εμάς. Σε λίγους μήνες ακολούθησε και ο Παναγιώτης”.
Η λειτουργία του ξενώνα Παπανικόλα στην Πιάνα, έδωσε ζωή στο χωριό. Η Πιάνα είναι ένα ιστορικό χωριό της Αρκαδίας, με λιγοστούς μόνιμους κατοίκους, που έχει χαρακτηριστεί Παραδοσιακός Οικισμός και το όνομά της συνδέεται με το μυθικό θεό Πάνα.
“Είμαστε τυχεροί. Μας στήριξε το χωριό σαν το μοναδικό κατάλυμα και οι ντόπιοι συνειδητοποίησαν ότι ο ξενώνας προσδίδει αξία στο χωριό, επισημαίνει στο tourismtoday ο Παναγιώτης.
Δεν όλα εύκολα στο χωριό. Για παράδειγμα τα καιρικά φαινόμενα, ιδιαίτερα τα χιόνια που κλείνουν οι δρόμοι και δυσκολεύουν την δουλειά μας. Και δεν είναι και εύκολα για τους νέους επιχειρηματίες. Για να πάρεις για παράδειγμα ξύλα δωρεάν θα πρέπει να είσαι δύο χρόνια μόνιμος κάτοικος.
Πάντως στην απόφαση μας τα θετικά είναι περισσότερα από τα αρνητικά και δεν σκεφτήκαμε να τα εγκαταλείψουμε. Άλλωστε κάνουμε κάτι που αγαπάμε οπότε παραβλέπουμε και κάτι στραβό”.
Ο τουρισμός είναι μία δραστηριότητα που δεν αρχίζει και τελειώνει στο κατάλυμα, τονίζουν και οι τρεις στο tourismtoday. Πιστεύουν ότι η εικόνα του προορισμού είναι μία σύνθεση παζλ, από υποδομές σε δρόμους, αεροδρόμια, λιμάνια, τον περιπτερά, τον δήμο, τον ξενοδόχο, τον εστιάτορα, τον ταξιτζή, τον καφετζή, την καθαριότητα.
“Το ότι ο ταξιδιώτης περνάει καλά στον ξενώνα, είναι το μισό κομμάτι, συνεχίζει ο Δημήτρης. Το άλλο μισό είναι να φάει καλά στο εστιατόριο που θα πάει έξω από τον ξενώνα, να έχει ασφάλεια στο οδικό δίκτυο, να μην του χρεώσουν παραπάνω, να μην βλέπει βουνά από σκουπίδια. Και τα σκουπίδια είναι μία πονεμένη ιστορία. Όσο κι αν τα μαζεύουμε εμείς, είναι μία άσχημη εικόνα. Με θλίβει γιατί μας το επεσήμαναν Γάλλοι τουρίστες, που έμεναν στον ξενώνα.
Αυτά πρέπει να αλλάξουν. Και για να αλλάξουν πρέπει να αλλάξει και η δική μας νοοτροπία σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Να γίνουμε πιο ενεργοί πολίτες και να πάρουμε κάποια πράγματα στα χέρια μας. Τουλάχιστον αυτά που είναι “έξω από την πόρτα μας”. Ας ξεκινήσουμε από τα απλά, τα καθημερινά.
Ένα άλλο θέμα που πρέπει να δει η Πολιτεία, επισημαίνει είναι οι πινακίδες για παράδειγμα που είναι όλες στα ελληνικά και ταλαιπωρούν τους ξένους επισκέπτες. Δεν μπορεί να ποντάρεις στην αύξηση των ξένων τουριστών κάνοντας πολιτική με πινακίδες που κανείς δεν καταλαβαίνουν.
Στόχος των τριών νέων επιχειρηματιών ήταν να διατηρήσουν τον παραδοσιακό χαρακτήρα του ξενώνα Παπανικόλα, δίνοντας του μία πιο νεανική νότα και να κάνουν τον επισκέπτη να αισθανθεί σαν το σπίτι του.
“Σε αυτό το σημείο, ξεκινήσαμε από το μηδέν ουσιαστικά, υπογραμμίζει στο tourismtoday ο Δημήτρης, και το πετύχαμε.
Η προηγούμενη εταιρεία που είχε αναλάβει το management και λειτουργούσε τον ξενώνα είχε μία εκ διαμέτρου αντίθετη φιλοσοφία από την δική μας, που είναι η οικογενειακή ατμόσφαιρα.
Η φιλοσοφία μας ήταν απόλυτα ταυτισμένη με την οικογενειακή φιλοξενία. Μπαίνεις μέσα, το τζάκι είναι αναμμένο, μυρίζει το ψωμί που ψήνεται. Το δικό μας χειροποίητο ψωμί και οι δικές μας πίτες.”
Κι όπως σαν στο σπίτι σου, οι καλεσμένοι θέλεις όταν φεύγουν να πάρουν στις αναμνήσεις τους γεύσεις και αρώματα από την φιλοξενία, έτσι και στον ξενώνα Παπανικόλα, στις γαστρονομικές απολαύσεις δεν αφήνεται τίποτα στην τύχη.
“Τα πάντα τα φτιάχνουμε εμείς, λέει στο tourismtoday ο Παναγιώτης. Ότι υπάρχει στο κατάλογο είναι φτιαγμένο με τοπικά φρέσκα προϊόντα. Τυρί και βούτυρο από το τυροκομείο του χωριού, γάλα φρέσκο από τον βοσκό, αυγά φρέσκα, αλεύρι από μύλο της περιοχής.
Στο πρωινό μας σερβίρουμε μαρμελάδες σπιτικές γαλόπιτα της περιοχής, κρέμες, ρυζόγαλα, τυριά, πίτες, ομελέτες, τοπικά αλλαντικά, φρούτα και λαχανικά εποχής.
Εστιάζουμε στην προώθηση των τοπικών προϊόντων και στηρίζουμε τους μικρούς παραγωγούς της περιοχής και τις επιχειρήσεις. Από την λειτουργία του ξενώνα ζουν άλλες είκοσι οικογένειες μέσα και γύρω από την Πιάνα.”
Την κουζίνα την θεωρούν και οι τρεις από τα “καλά χαρτιά” ενός καταλύματος και για αυτό δίνουν ιδιαίτερο βάρος.
Θέλοντας να διαφοροποιηθούν από τις γύρω ταβέρνες που ο επισκέπτης θα εκτονωθεί με κοψίδια της περιοχής, στο μενού τους έχουν ένα κυρίως πιάτο με μαγειρευτά φαγητά που αλλάζει κάθε μέρα -ανάλογα την εποχή και τα φρέσκα υλικά- όπως φασολάδα, γεμιστά, τραχανόσουπα, κόκκορα με χυλοπίτες (παραδοσιακό Αρκαδικό πιάτο), στραπατσάδα άλλο ένα τοπικό πιάτο με αυγά και ντομάτα ενώ σταθερά είναι τα πιο “μοντέρνα πιάτα, τα σνακ σπιτική πίτσα, μακαρονάδες με φαντασία όπως ντοματίνια, φέτα και βασιλικό, όλα με αγνά υλικά και φτιαγμένα εκείνη την ώρα. Όλα φυσικά συνοδεύονται από καλό τοπικό κρασί ή τσίπουρο.
Στα γλυκά πρωταγωνιστούν αυτά της περιοχής όπως η καρυδόπιτα, ο μπακλαβάς, η γαλόπιτα και καρυδάκι του κουταλιού και μην σας κάνει εντύπωση, αφού η Πιάνα περιβάλλεται από καρυδιές. Στο μπαρ του, τα ήσυχα βράδυα θα απολαύσετε ότι κοκτέιλ μπορείτε να φανταστείτε.
“Οι ξένοι, επισημαίνει στο tourismtoday ο Δημήτρης, “ψάχνονται” αρκετά και θέλουν να ανακαλύπτουν καινούργιες παραδοσιακές, αυθεντικές γεύσεις, όπως να ανακαλύπτουν και τέτοιους ξενώνες και γενικότερα περιοχές που βρίσκονται εκτός του τουριστικού χάρτη.
Στην Πιάνα αυτή την στιγμή υπάρχει ο ξενώνας και το καφενείο. Θα έπρεπε να υπάρχουν και άλλα εστιατόρια, να γεμίσει ζωντάνια το χωριό, να έχει και κάπου αλλού να πάει ο επισκέπτης χωρίς να πάρει το αυτοκίνητο του. Όλα αυτά θα λειτουργήσουν σαν ένα “συν” για τον ξενώνα.
Ο μύθος της Αρκαδίας μετράει και λειτουργεί σαν μαγνήτης για τους ταξιδιώτες που ενδιαφέρονται για πολιτιστικές διαδρομές, μας διαβεβαιώνουν. Οι ξένοι επισκέπτες του ξενώνα είναι από Σκανδιναβία, Γάλλοι και ελάχιστοι από Νέα Ζηλανδία και Βραζιλία.
Και οι τρεις υποστηρίζουν με πάθος πως η Αρκαδία θα μπορούσε να είναι κέντρο του τουρισμού, λόγω του ότι προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο με βουνό, θάλασσα, δραστηριότητες, χιονοδρομικό, πολιτισμό, καλύπτει όλα τα γούστα ταξιδιωτών και όλα τα βαλάντια και είναι κοντά στην Αθήνα.
Το επόμενο βήμα τους είναι να αλλάξουν το ενεργειακό κομμάτι της επιχείρησης και να πάρουν το “πράσινο κλειδί” την κατηγοριοποίηση “eco friendly” ξενοδοχείων που δε χρησιμοποιούν πετρέλαιο, βασίζονται σε οικολογικά προϊόντα και σε οικολογικές ενέργειες όπως η κομποστοποίηση.
“Αλλά όλα αυτά πρέπει να γίνουν με δικά μας έξοδα, γιατί τα προγράμματα αργούν να ανοίξουν, τονίζει ο Παναγιώτης και τις περισσότερες φορές τα κριτήρια είναι πάρα πολλά και δε μπορείς να τα καλύψεις. Η Πολιτεία πρέπει σε αυτό το κομμάτι να στηρίξει περισσότερο τους νέους επιχειρηματίες. Και οι επιχειρηματίες του τουρισμού, πρέπει με την σειρά μας να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να αναβαθμιστεί και να αναπτυχθεί αυτός ο τομέας στην Ελλάδα”.
____________
Πολύ ωραίο άρθρο! Θα πρόσεχα λίγο τον τίτλο! Η Πιάνα δεν είναι ούτε ήταν ένα ξεχασμένο χωριό της Αρκαδίας! Ιστορικό χωριό θα του ταίριαζε περισσότερο και σας κάνει πιο ακριβείς και αξιόπιστους! Ελπζω να εξετάσετε την αναθεώρηση του τίτλου! Ευχαριστώ! Ένας Πιανιώτης
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο παιδιά! Συνεχίστε για το καλό του τόπου.Για την ανάδειξη της όλης περιοχής που πραγματικά το αξίζει.
ΑπάντησηΔιαγραφή온라인카지노 온라인카지노 카지노 가입 쿠폰 카지노 가입 쿠폰 카지노사이트 카지노사이트 코인카지노 코인카지노 카지노사이트 카지노사이트 528
ΑπάντησηΔιαγραφή