ΛΑΓΚΑΔΙΑ ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ
Με τους καλύτερους οιωνούς ξεκίνησαν την Κυριακή 29 Ιουλίου οι Γιορτές της Πέτρας 2018. Ως τόπος της κοινής τελετής έναρξης με το 1ο Θερινό Σχολείο για την άυλη πολιτιστική κληρονομιά (Δημητσάνα 28 Ιουλίου – 5 Αυγούστου) επιλέχθηκε συμβολικά ο χώρος του περσινού 1ου εργαστηρίου. Στο πρώτο μέρος της τελετής ο Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Ρουμελιώτης ανέδειξε τη σημασία του θερινού σχολείου και του εργαστηρίου της πέτρας για τον τομέα του πολιτισμού και την ιδιαίτερη σπουδαιότητα που αποδίδει η Περιφέρεια σε τέτοιου είδους πρωτοβουλίες.
Ακολούθησαν οι χαιρετισμοί της κ. Φωτοπούλου εκ μέρους του Υπουργείου Πολιτισμού, του Αντιδημάρχου Γορτυνίας κ. Νικήτα, του προέδρου της ΔΕ του Ανοιχτού Πανεπιστημίου κ. Καρδάση και του προέδρου των Ανθέων της Πέτρας κ. Τσιαούση. Ο κ. Τσιαούσης επισήμανε την αναγκαιότητα για εκτεταμένες συνέργειες («οριζόντιες & κάθετες»), ισχυρή επιστημονική υποστήριξη από διεπιστημονική ομάδα (ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των τοπικών κοινωνιών ώστε το φιλόδοξο σχέδιο της προστασίας και ανάδειξης της υλικής και άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής να αποκτήσει μια ισχυρή δυναμική υλοποίησης.
Κατέληξε δε, τονίζοντας ότι, τα αποτελέσματα που αναδύονται μέσα από πρόσφατες πρωτοβουλίες όπως των Ανθέων της Πέτρας με φορείς της Πολιτείας όπως η ΔΙΝΕΠΟΚ του ΥΠΠΟΑ, θεσμούς της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Περιφέρεια Πελοποννήσου, Δήμος Γορτυνίας, Δήμος Τρίπολης) και φορείς των τοπικών κοινωνιών (Menalon Trail, Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Δημητσάνας, Σύλλογος Μυγδαλιωτών Αθήνας) δείχνουν το δρόμο για το μέλλον.
Ακολούθησαν δύο εξαιρετικές ομιλίες από την λαογράφο Ε. Ψυχογιού και τον Καθηγητή Αρχιτεκτονικής Β. Γκανιάτσα. Η κ. Ψυχογιού αναφέρθηκε εκτενώς στην άυλη πολιτιστική κληρονομιά της Πελοποννήσου και ειδικότερα της Αρκαδίας όπως αυτή αποτυπώνεται σ διάφορες εκφάνσεις της, ενώ ο κ. Γκανιάτσας ανέδειξε ανάγλυφα το διττό χαρακτήρα της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής ως άυλης και υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς και την ιδιαίτερη σημασία της κάθε πλευράς της στο σύγχρονο κόσμο.
____________
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου